کولر های گازی و شناخت با اجزای تشکیل دهنده این کولر ها
اجزاء تشکیل دهنده کولر گازی از جهاتی مشابه به اجزاء سردخانه میباشند چون این کولرها با تبدیل گاز فریون به مایع و تبدیل مجدد فریون مایع به گاز ایجاد سوز و سرما مینمایند . کولرهای گازی گونه های مختلفی دارا‌هستند , اعم از کولرهای یک تکه یا این که پنجره‌ای , کولرهای دو تکه ( اسپلیت ) , کولرهای پرتابل ( قابل حمل ) . درین مقاله به معرفی اجزاء کولرهای گازی پنجره‌ای و اسپلیت می پردازیم , چون اجزاء کلیدی در کولرهای پرتابل و پنجره‌ای یک عدد میباشند .

کولر گازی پرتابل تک لوله

لوله بازکن در ستارخان غرب تهران فوری

اجزا تشکیل دهنده کولر گازی و توجه به ان ها در هنگام نصب

مثل کولرهای گازی پرتابل , به جهت قرار دریافت کردن تمام اجزاء کولرهای گازی پنجره‌ای اعم از رشته و کمپرسور باطن یک بدنه , نقل و انتقال و نصب آن ها معمولی خیس است . اجزاء کلیدی این کولرهای گازی مشتمل بر غربال , اپراتور , رشته اپراتور , کمپرسور , کنداسور و رشته کنداسور می‌گردد که مثل صورت باطن بدنه قرار گرفته اند .

هنگام نصب بایستی طبق صورت , اجزاء کولر گازی پنجره‌ای , نصیب کندانسور در سوی خارج و اواپراتور در سوی باطن باشد چون هوا از فضای داخلی به باطن کولر کشیده شده و بعداز ورود به کویل اواپراتور خنک می شود . جلوی بدنه اهرمی موجود هست که با تکان دادن آن روزنه ی میان اواپراتور و کندانسور گشوده شده و هوای نو به باطن وارد می شود .

اجزا تشکیل دهنده کولر گازی

معرفی اجزا تشکیل دهنده  سرمایش کولر گازی پنجره ای و تعریف کمپرسور

اجزاء بخش سرمایش کولر گازی پنجره‌ای

اجزاء بخش سرمایش کولر گازی پنجره ای از یک شیر انبساط و کویل سرد تشکیل می‌گردد . هوا از روش لوله های مسی اوپراتور به‌این نصیب می رسد .

کمپرسور وسیله ای است که با یک موتور الکتریکی کار می نماید و با ساخت تغییرات فشار , منجر می شود هوا از حوزه‌ نادر فشار به حوزه‌ پرفشارسیستم منتقل شود , بنابراین دو حوزه‌ گرمایش و سرمایش ساخت می‌گردد . گاز خنک کننده که باطن کمپرسور متراکم شده‌است , با فشار در سوی کندانسور رفته ودر آنجا با حیف کردن گرما تبدیل به مایع می شود .

گاز مایع از روش لوله ی مویی یا این که شیر انبساط از کندانسور بیرون می‌گردد و به محل ورود اواپراتور می رسد . در اواپراتور کولر گازی پنجره ای , ماده خنک کننده تبخیر می‌گردد و از دور و اطراف دور و اطراف خویش که لوله های اواپراتور میباشند , گرما می گیرد . رشته هوای سرد باطن این نصیب از اجزاء کولر گازی را به باطن اتاق می فرستد .

سرویس کولر گازی پنجره ایی و اجزای نیازمند سرویس

اجزاء مستمند خدمت در کولر گازی پنجره‌ای

از میان اجزاء کولر گازی پنجره‌ای , فیلترها , فن‌ها و کویل‌ها به صورت آراسته نیاز به خدمت و مراقبت دارا‌هستند .

غربال کولر گازی پنجره ای جلوی اواپراتور جای دارد و به راحتی قابل گشوده شدن است . بعضی فیلترها را می‌توان یک سری توشه با شست و شو آیتم به کارگیری قرار بخشید البته بعضی از گونه های فیلترها یک توشه مصرف میباشند . تمیزکردن کویل ها و فیلترهای کولرهای گازی پنجره‌ای روی ارتفاع قدمت و بازده این دستگاه ها تاثیر به سزایی خواهد داشت .

اجزا تشکیل دهنده کولر گازی

کولر گازی اسپلیت و بخش های مهم ان

کولر گازی اسپلیت دو بخش کلیدی داراست : واحد درونی و واحد بیرونی , که به ترتیب در باطن و بیرون اتاق قرار می گیرند .

اجزاء واحد بیرونی کولر گازی اسپلیت

لوله بازکنی و تخلیه چاه در جوادیه جنوب شبانه روزی

واحد بیرونی مشتمل بر کمپرسور , رشته , کویل کاندنسور و کویل اسپنشن می‌گردد .

رشته هوا را به باطن کشیده و ماده خنک کننده را خنک می‌نماید . کامپرسور این ماده خنک کننده را به یونیت داخلی پمپ می‌نماید . در عمده کولرهای گازی این بخش باطن یک باکس مهروموم شده جای دارد و نمی‌توان موتور کامپرسور را از خارج روءیت کرد .

لوله‌های مسی

لوله‌های مسی واحد داخلی و فرنگی کولر گازی اسپلیت را به نیز متصل مینمایند . بسته به واحد سنجش مسافت دو واحد داخلی و فرنگی , این لوله ها شاید کوتاه‌تر یا این که بلندتر باشند . هرقدر این لوله‌ها بلندتر باشند , ماده خنک‌کننده سرمای بیشتری از دست می دهد پس لوله‌ها بایستی عایق باشند و خوب تر است خیلی طولانی نباشند .

تخلیه چاه و لوله بازکنی در تجریش شمال تهران

اجزاء واحد داخلی کولر گازی اسپلیت

کویل خنک‌کننده در واحد داخلی جای دارد و با فین‌های آلومینومی پوشانده شده تا سوز و سرما را به خیر منتقل نماید . ماده‌خنک کننده با دمای زیاد ذیل وارد کویل خنک‌کننده می‌گردد و هوای اتاق که با یک دمنده به‌این نصیب مکیده شده‌است را خنک می‌نماید . هوای خنک به اتاق پیامبر می‌گردد و ماده خنک کننده که حال مجدد تبدیل به گاز شده‌است از روش لوله‌های مسی به کمپرسور در واحد بیرونی بازگردانده می‌گردد . غربال در گونه کولر گازی اسپلیت دیواری صحیح جلوی فویل خنک کننده نصب شده‌است .

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *