در همه خانه هایی که چاه فاضلاب وجود دارد، بوی ناخوشایند و حشراتی مثل سوسک در چاه آنها وجود دارد. تنها چیزی که باعث می‌شود که این حشرات نتوانند از درون چاه به محیط خانه بیایند، وجود سیفون ها می باشد.

شما در نوشته سیفون فاضلاب چیست در سایت برچسب می توانید اطلاعاتی را به دست آورید و کارکرد آنها را بدانید و بفهمید که این سیفون ها با همان اندازه آبی که در درون خود نگه می دارند، باعث میشوند که بوی بد و حشرات به محیط خانه نیاید.
در این نوشته در رابطه با سیفوناژ که همان مشکل سیفون ها می باشد، بحث می کنیم و اگر در مورد سیفون اطلاعاتی می خواهید تا پایان این نوشته ما را همراهی نمایید.

درباره پدیده سیفوناژ چه می دانید؟

احتمالاً تا حالا سیفوناژ یا مکش سیفونی به گوشتون خورده باشد و به دنبال معنی آن رفته باشید و خواستید که بفهمید سیفوناژ چیست و اکنون این مطلب را دنبال کردید، تا معنی آن را خیلی سریع بفهمید.
حالا بدون معطلی این موضوع را برایتان توضیح می دهیم و چنانچه با عملکرد نادرست سیفون در اثر سیفوناژ، مشکل گرفتگی برای لوله های فاضلاب سرویس بهداشتی شما به وجود آمده و یا گرفتگی تشدید پیدا کرده، می توانید با تکنسین سایت برچسب جهت بازدید از چاه فاضلاب خود هماهنگ نمایید.
برای دست یافتن به مشخصات این افراد، کافیست مثلاً بر روی لینک لوله بازکنی اکباتان کلیک کرده و در صفحه مورد نظر با جستجوی منطقه محل سکونت خود با شماره های تکنسین لوله بازکنی در همان منطقه تماس بگیرید.

 مکش سیفونی در واقع زمانی اتفاق می افتد که آب مخزن سیفون خالی شود، طوریکه هیچ آبی در سیفون باقی نماند و راه عبور بوی بد و حشرات موذی باز شود.
حالا که به طور کلی، معنی سیفوناژ را فهمیدید و آشنایی مختصری با مکش سیفونی چیست پیدا کردید در بقیه این نوشته به دلایل گوناگونی که منجر به رخ دادن پدیده سیفوناژ می شود خواهیم پرداخت.

ذکر چند دلیل اصلی به وقوع پیوستن سیفوناژ

 سیفوناژ یا همان مکش سیفونی که خالی شدن آب سیفون می باشد، چند دلیل دارد که ما دوتا از دلیل های اصلی آن را برای شما شرح می دهیم:

  • بخار شدن آب سیفون به خاطر عدم استفاده از سرویس بهداشتی و روشویی و سینک: این  دلیل معمولاً وقتی اتفاق می افتد که افراد برای زمان زیادی به مسافرت می روند و یا در روزهای گرم سال، بعد از چند روز آب سیفون کاملا خالی می شود و بعد از برگشتن از مسافرت بوی بد و حیوانات موذی شما را اذیت می کند.
  • افزایش نیروی بیرونی و کاهش فشار درونی و در نهایت مکش آب به درون لوله یا همان مکش سیفونی: زمانی که حجم زیادی از آب یک دفعه وارد لوله فاضلاب می شود و یا وقتی که طبقه های پایین‌ تر آب را یک دفعه وارد لوله می کنند، سیفون طبقه بالاتر دچارمکش میشود و آب سیفون آنها خالی میشود و سیفوناژ اتفاق می‌افتد.
    وقتی که آب در لوله حرکت می‌کند، نیروی کششی پشت سرش به وجود می آید که در برابر فشار بیرونی سیفون مقاومت کرده و آب را به طرف خودش می کشد. در نهایت آب سیفون خالی می شود که این دو مدل تخلیه آب سیفون را سیفوناژ خودکار و یا سیفوناژ القایی می گویند.

از دیگر مشکلات عمومی که برای سیفون ها اتفاق می‌افتد، گذشته از سیفوناژ بحث گرفتگی سیفون ها توسط دستمال توالت و یا مواد غذایی و غیره است که شما خودتان در خانه می توانید، کارهایی که برای چاه بازکنی درست است را انجام دهید و اگر خواستید که گرفتگی سیفون و لوله فاضلاب منزلتان توسط یک کارشناس حرفه ای انجام شود به سایت برچسب رجوع کرده و منطقه خود را همانند عبارت لوله بازکنی ظفر جستجو نمایید تا نزدیکترین تکسین به محل برایتان اعزام شود.

بهترین پاسخی که به سؤال دلیل سیفوناژ چیست؟ می‌ توان داد این است که در بیشتر زمان ها همین مکش سیفونی آب، پدیده سیفوناژ را به وجود می آورد.
وقتی که فشار درون لوله با بیرون لوله هماهنگ نباشد و منفی شود، ایجاد مکشی می کند که سیفوناژ خودکار و القایی گفته می شود.

راهکارهای مقابله با تخلیه سیفون

بر اساس قوانین فیزیکی، مشکل سیفوناژ در هر حالتی اتفاق می افتد که با انجام دادن چند نکته می توانیم جلوی این حادثه را بگیریم. حال برای اینکه راهکار جلوگیری از سیفوناژ را بدانید، در زیر به چند مورد از آنها اشاره می کنیم:

درست کردن یک شیب خوب برای سیفون: این راه حل که می تواند کمک خیلی زیادی بکند، باعث می شود که مکش سیفونی کمتر شود. به این صورت که با درست کردن یک شیب صحیح، آب را با سطح مخصوصی به طرف لوله های خروجی روانه می کنیم طوری که آب درون لوله ها و حرکتشان ایجاد مکش نمی کند.
در روشویی و سینک دستشویی، هیچ گاه آب را یک دفعه ای و با مقدار زیاد وارد نکنیم.

به کارگیری چاه بست: تأثیر کمی در این پدیده می گذارد و جلوی پیامدهای سیفوناژ را میگیرد، مثلاً باعث میشود که سوسک های درون لوله فاضلاب و سیفون به محیط خانه وارد نشوند.

قرار دادن تهویه برای لوله های فاضلاب: در جلوگیری از سیفوناژ تاثیر بسزایی دارد.

اگر که ضخامت لوله های فاضلاب شما کمتر شده است و آب درون لوله ها به راحتی عبور نمی کند و یا به خاطر افزایش مکش سیفوناژ اتفاق می افتد، می‌ توانید از لوله باز کنی و چاه بازکنی های حرفه ای استفاده کنید تا گرفتگی لوله ها را از بین ببرند و مقدار آب زیادی از لوله های فاضلاب بگذرد و دیگر سیفوناژ کمتری اتفاق بیفتد.

نکته! برای جلوگیری از پدیده سیفون یا همان سیفوناژ خودکار بهترین راه این است که لوله هواکش در سیستم فاضلاب خود در نظر بگیرید و توجه داشته باشید که این سیستم هواکش می تواند هو ای داخل لوله ها را تنظیم کند و به صورتی که هوای بیرون سیفون دیگر نتواند به هوای داخل آن غلبه کند.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *